Zaloguj się:

lub  
 
 

Dieta z suplementami Olimp Nutrition

 

autor: Artykuł sponsorowany, opublikowano: 26/10/2020

Prowadzisz sportowy tryb życia, więc masz świadomość znaczenia prawidłowo zbilansowanej diety. Wiesz też, że nie zawsze uda się pokryć zapotrzebowanie organizmu na składniki odżywcze wyłącznie z pożywienia. Wsparciem są suplementy dla sportowców, których wiodącym producentem jest marka Olimp Nutrition. Sprawdź, o jakie preparaty warto uzupełnić codzienny jadłospis.

odzywki olimp

Doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że ciężkie i częste treningi oznaczają zwiększone zapotrzebowanie na kalorie. Dlatego dbasz o to, by codzienna dieta miała odpowiednią wartość energetyczną. To jednak za mało, ponieważ liczy się także właściwa ilość makroskładników, witamin i minerałów.

Węglowodany w diecie sportowca

Zapotrzebowanie sportowców na węglowodany mieści się w granicach ok. 60-70% zapotrzebowania na energię całkowitą. Znaczenie ma jednak nie tylko ilość, ale przede wszystkim pochodzenie. Warto zadbać o to, aby w diecie znalazły się głównie węglowodany o niskim indeksie glikemicznym, które nie powodują gwałtownego skoku i spadku poziomu cukru we krwi. Wybieraj przede wszystkim produkty pełnoziarniste, warzywa, niektóre owoce. W diecie sportowca jest jednak miejsce na cukry proste, które stanowią szybki zastrzyk energii – szczególnie w trakcie wyczerpujących i długo trwających treningów / aktywności.

Węglowodany w diecie sportowców pomagają uzupełnić także gainery – odżywki, które wspierają budowanie masy mięśniowej oraz pomagają zwiększyć przyrost wytrzymałości i siły. Przydają się m.in. ektomorfikom, którzy mają problem z szybkim przybieraniem na wadze. Warto sięgnąć np. po Olimp Gain Bolic czy Gainerator. Ten ostatni zawiera zaledwie 1,6 g tłuszczu.

Tłuszcze – czy są potrzebne?

Sportowiec nie może dążyć do całkowitego wyeliminowania tłuszczów z diety. Są one potrzebne, o ile należą do grupy nienasyconych kwasów tłuszczowych – najlepiej omega-3-6-9. Szacuje się, że zapotrzebowanie sportowców na tłuszcze powinno stanowić 25-30% całkowitego zapotrzebowania na energię.

Białko – podstawa w budowaniu mięśni

W diecie sportowca nie może zabraknąć białka – podstawowego budulca mięśni. Chociaż różne są teorie na temat zapotrzebowania protein, przyjmuje się ok. 1,2 – 1,4 g na każdy kilogram masy ciała. Najlepszym źródłem jest drób i wołowina oraz niektóre produkty mleczne. Dlatego warto włączyć suplementację.

Wsparciem codziennej diety są m.in. odżywki białkowe Olimp – zarówno zawierające izolaty białka serwatkowego, kazeinę. Na szczególną uwagę zasługuje m.in. suplement Olimp Provit 80, który dostarcza białka o zróżnicowanym czasie uwalniania – dzięki temu wspiera mięśnie przez wiele godzin. Wzbogacony został m.in. inozytolem i L-karnityną.

Organizm potrzebuje ok. 3 godzin na przyswojenie 50 g białka. Należy zatem zachować odpowiednie odstępy czasowe przy przyjmowaniu protein. Dotyczy to również białka dostarczanego w formie odżywek proteinowych.

Pamiętaj! Stosowanie suplementów Olimp Nutrition pomoże w osiągnięciu lepszych efektów treningowych na każdym etapie. Musisz jednak pamiętać o racjonalnym odżywianiu – bo tylko w połączeniu z prawidłowo skomponowanym jadłospisem będą stanowić wsparcie dla rozwijających się mięśni, które odpowiadają za siłę i wytrzymałość.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy